poniedziałek, 23 lutego 2015

HP LaserJet 1022n i problem nieskończonego drukowania

Drukarki potrafią być bardzo irytującymi urządzeniami. Nasza urządzenie biurowe HP LaserJet 1022n stwarza zawsze ten sam problem wszystkim nowym użytkownikom, a mianowicie drukuje w nieskończoność. Na szczęście w systemie Windows ten problem łatwo rozwiązać.


Zanim znalazłem rozwiązanie, próbowałem szukać 'właściwych' sterowników. Istniała u nas legenda, że jest sterownik, który problem rozwiązuje od razu, ale niestety jego instalacja mnie nic nie dała. Pierwsze były wątpliwości, czy to akurat ten sterownik, a potem w ogóle w istnienie takowego. Na szczęście właściwe użycie google, wypróbowanie odpowiedniej liczby zestawów słów kluczowych ostatecznie pozwoliło znaleźć prawdziwe rozwiązanie. Co ważne, wystarczy tylko kilka kliknięć i żadnej reinstalacji sterowników.

Aby pozbyć się problemu, otwieramy Właściwości drukarki, upewniamy się, że mamy możliwość zmiany ustawień (co może wymagać użycie przycisku Zmień właściwości), a następnie przechodzimy do zakładki Porty.



Następnym krokiem jest odznaczenie pola wyboru Włącz obsługę dwukierunkową, które oznaczone jest na grafice poniżej.



Problem wynika z tego, że sieciowo podłączona drukarka HP LaserJet 1022n wcale nie realizuje komunikacji dwukierunkowej. Teoretycznie system przekazuje do drukarki dokument i czeka na komunikat o poprawnym wydrukowaniu. W zależności od dokumentu i aplikacji realizującej wydruk, może to dotyczyć całego dokumentu, lub tylko pierwszej strony. Niestety drukarka nie informuje o poprawnym wydruku, system zakłada nieznany błąd i wysyła zadanie wydruku ponownie. Prawdopodobnie założenie dotyczy nieznanego błędu w komunikacji, a nie w samym procesie wydruku. Na szczęście rozwiązanie tego problemu leży w zasięgu kilku kliknięć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz