wtorek, 21 lipca 2009

Polacy w ePolsce

Polityka nie jest tematem, który powinien gościć na tym blogu. Trudno jednak odmówić miejsca temu tematowi, jeśli w grę wchodzi MMO.

Natrafiłem na tę grę dzięki znajomemu i pierwotnie jak to ja podszedłem do niej sceptycznie. Ot znowu jakieś klikanie w przeglądarce, które pozornie przyniesie mi nieco korzyści w postaci rozrywki i budowania lichej więzi ze współplemieńcami jakiejś egzotycznej krainy targanej wiatrami odległej historii. Tym jednak razem czuję powoli, że nie miałem racji.

eRepublik jest grą tworzącą nieco inny rodzaj społeczności i więzi. Do świata gry politycznej, strategicznej, społecznej przeniesione są relacje społeczne świata rzeczywistego oparte na nacjach, narodowościach. Tutaj jednak znacznie łatwiej opowiedzieć się za którąś ze stron, a ponadto łatwo jest wziąć sprawy we własne ręce. Dostajemy w nie przecież narzędzia by czynić świat lepszym. Do dyspozycji mamy prasę, organizacje, partie polityczne i oczywiście wybory na wyższe i niższe stołki.

W świecie eRepublik (zwanym także eRep lub ER) dzięki wielu ułatwieniom wybory mogą odbywać się co miesiąc. O stałych datach obywatele przez 24h mogą iść do urny i oddać głos na swego kandydata. Nie każdy może stawiać krzyżyki, konieczne jest uzyskanie odpowiedniego poziomu, co odpowiada wiekowi w realu. Jednym się to podoba, innym nie, ale zyskujemy na każdym aktywnym graczu.

Pokrótki opis przeze mnie umieszczony nie koniecznie zachęci do eRepublik czytających. Pragnę tutaj wspomnieć o czymś, czego nie odczułem wcześniej w żadnej klikanej grze w przeglądarce. Mam tu na myśli żywą społeczność tworzącą więzi i stanowiącą aktywny organizm. Nie tylko istnieją relacje wewnątrz, ale także między narodowściami skutkujące paktami, sojuszami, a także oczywiście wojnami. W początkowej fazie gry, a w takiej właśnie jestem, nie ma wiele do roboty, więc można oddać się badaniu tekstów pisanych przez eObywateli w ramach eGazet, ale także na forach. Jest niesłychanie przyjemnym patrzeć jak to wszystko żyje. Polecam każdemu, komu nudzi się w realu tak na przykład przez pół godziny dziennie.

Jeśli nie podoba Ci się co dzieje się w realu, w politycznym burdelu, możesz zawsze zaczynając od prostego robola dojść do prezydentury pełnej sukcesów. eObywatele ePolski aktywnie uczestniczą w życiu politycznym, nie raz są świadomi swojej działalności, ale co wydaje się na codzień nieprawdopodobne swojej tożsamości narodowej i są w stanie jej bronić. Zachęcam do zwiedzenia tego świata. Nie naganiam, nie ciągnę na siłę. Wydaje mi się jednak, że większość inteligentnych znajdzie coś dla siebie w tym świecie.

EDIT:
Do tekstu dodane zostały reflinki. W ten sposób każdy nowozarejestrowany przez ten post, otrzyma należytą pomoc na starcie z mojej strony.

2 komentarze:

  1. A czemu nie dałeś nigdzie linka z "invite friend"? Zmieniaj linki, ale już!

    OdpowiedzUsuń
  2. No to już są reflinki. No i info czemu tam są. Dodałem też tagi nie pasujące do tekstu, które mogą przyciągnąć :). Ale jestem zły :D

    OdpowiedzUsuń