poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Pakiety internetowe Orange

Miałem ostatnio przyjemność pojechać ze znajomą spory kawałek drogi od mego miejsca zamieszkania na wesele. Niestety z powodu dystansu było oczywistym, że przez ponad 24h nie będę miał dostępu do swojego komputera, ani do sieci z jego pomocą. Cały czas korzystam z telefonu na kartę (więcej mi nie trzeba prywatnie), więc postanowiłem sprawdzić jakie są aktualnie dostępne pakiety internetowe w sieci Orange. Zapraszam do lektury o moich doświadczeniach.

Aktualnie Orange dla swoich klientów Pre-Paid oferuje 3 pakiety internetowe różniące się czasem trwania i limitem transferu. Mamy do wyboru pakiet 1no dniowy, i dwa pakiety miesięczne (w zasadzie to 30to dniowe). W kwestii limitu transferu, mamy do wyboru 100MB lub 500MB. Znacząco odbiegają od siebie także ceny, bo od 2PLN do 15PLN.

Dla mnie najbardziej opłacało się wziąć pakiet na 1 dzień. Wyjazd miał trwać nie całe 2 dni, więc w najgorszym razie zakupiłbym 2 takie pakiety i wydałbym łącznie 4PLN. Wyszło jednak inaczej. Po zakupieniu pakietu około godziny 7:00 dnia pierwszego, otrzymałem informację, że pakiet jest ważny do północy dnia następnego. Oznaczało to ponad 24h na wykorzystanie 100MB za 2PLN. Cena może nie jest wybitnie niska, ale to i tak lepiej jak bez pakietu i jest to też cena 10ciu smsów poza sieć.

Z samego pakietu ostatecznie jestem zadowolony. Niestety ciągle zmieniający się zasięg powodował niekiedy nawet frustrację. Przyznaję, że większość czasu korzystałem z sieci w samochodzie z tylnej kanapy, więc cały czas moja lokalizacja się zmieniała. Niestety nie rzadko miałem do dyspozycji bardzo słaby sygnał i tylko GPRS do transmisji danych. Przez to nie tylko miałem wyjątkową huśtawkę prędkości, to jeszcze znacznie szybciej wyładował się akumulator w telefonie, a mnie udało się na wyjazd zapomnieć ładowarki. W drodze powrotnej prawie już nie korzystałem z sieci i telefon jakoś dotrwał do wieczora.

Czy polecam pakiety internetowe w Orange? Generalnie to tak, ale tylko jako rozwiązanie ratunkowe. Zdecydowanie lepiej jest łapać jakieś WiFi jeśli to możliwe. To o wiele szybsze rozwiązanie i raczej ma lepszy sygnał, dzięki czemu nie pożre tak szybko baterii. Warto też rozpatrzyć jakie ma spełniać potrzeby taki pakiet, aby przypadkiem nie zabrakło transferu. Biorąc pod uwagę jaka jest różnica w cenie między 500MB a 100MB, to lepiej od razu kupić pakiet XXL niż dokupywać pakiet miesięczny i przepłacać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz