piątek, 16 września 2011

C/C++ - cURL i brak libsasl.dll

Mam aktualnie do napisania małą aplikację w C++ z wykorzystaniem biblioteki cURL. Teoretycznie nic nadzwyczajnego. Niestety straciłem już jakieś 6h poszukując rozwiązania kilku problemów. Wszystkich opisywał nie będę, bo dość łatwo znajdywałem rozwiązania większości z nich. Ostatni sprawił jednak najwięcej kłopotu. Aplikacja podczas odpalenia ładowała niepoprawną wersję biblioteki libsasl.dll. Dokładnie to ładowana była wersja x86_64 dostarczona z Tortoise SVN, jednak moja aplikacja jest pisana dla x86 (i386). Najprościej rzecz ujmując brakowało mi odpowiedniej wersji tej biblioteki.

Kilkakrotnie ściągałem libsasl.dll z różnych źródeł w sieci. Niestety za każdym razem dostawałem błędy o brakujących funkcjach w tej bibliotece. Z pomocą przyszedł mi ten blog. Okazuje się, że wystarczy użyć libsasl.dll dostarczonego z Pidgin-em. Przydatne jest posiadanie zainstalowanej wersji x86 Pidgin-a.

Dla osób, którym się nie chce wyciągać pliku z Pidgina, szukać folderu instalacyjnego, albo w ogóle instalować Pidgina, wrzucam poniżej link do downloadu tej dllki. Plik jest hostowany w moim Google Drive:


Czytaj też:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz