sobota, 23 lipca 2011

Android: Faktulator, czyli małe uproszczenie przy liczeniu faktury

Ostatnio musiałem wyliczyć kwotę faktury. Zadanie na pierwszy rzut oka banalne. Pojawiło się jednak pewne utrudnienie, bo faktura miała być wyliczona za niepełny okres rozliczeniowy. Sięgnąłem po ołówek, kartkę, kalkulator i po krótkim zastanowieniu wyliczyłem to ręcznie. Dopiero po krótkim czasie uznałem, że jest to ciekawa opcja na aplikację na telefon. W ten sposób powstał Faktulator, czyli aplikacja pozwalająca na wyliczenie wartości faktury za niepełny okres rozliczeniowy.

Ogólnie jest to bardzo prosta aplikacja składająca się wyłącznie z jednego widoku. Jest to prosty formularz, gdzie można wpisać cenę (netto lub brutto), wybrać długość okresu rozliczeniowego (miesiąc, tydzień, rok) i podać datę od której ma być faktura wyliczona. Pole na samej górze jest wyłączone, ponieważ służy do prezentacji wyliczonego wyniku. Zapewne dość wygodne wydać się może wyliczanie wartości netto/brutto. Jeśli zostanie wpisana wartość netto, wartość brutto zostanie wyliczona automatycznie i na odwrót. To był element, który przysporzył mi najwięcej kłopotów, ale działa świetnie. W aktualnej wersji wszystkie pola numeryczne wypełniane z wyliczeń są zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.

W tej chwili aplikacja posiada numer 0.2.4 i jest w wersji Alpha. Wszystko dlatego, że ten jeden formularz i tak można o wiele lepiej zorganizować, aby wygodniej z aplikacji się korzystało. Jak na razie aplikacja nie trafi na Android Market. Nie za bardzo stać mnie w tej chwili na rejestrację tam. Ważne, że powstała i wpadła do portfolio itchaos.

Odnośnie nazwy aplikacji, to nie miałem za bardzo pomysłu. Trudno było w jednym, czy dwóch słowach opisać co robi ta aplikacja. Z pozoru proste zadanie okazało się bardzo trudne do nazwania. Nieco prościej powstała ikona. Wykres nawiązuje do kwestii wyliczania finansów, kalendarz do wyliczania ich w okresie. Ikona ma max 72x72 pixele, więc ważniejsze, aby była rozpoznawalna niż aby sama mogła opisać aplikację. Wiadomo, są pewne skojarzenia, ale są one zawsze bardzo ogólne. Jak koperta dla aplikacji pocztowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz