Odnalezienie ikon nie jest takie trudne. Są one zlokalizowane tam gdzie zainstalowana zostało SDK Android. Dla uproszczenia przyjmijmy, że %android_sdk% jest zmienną środowiskową wskazującą na folder z instalacją SDK Android. W systemie takiej zmiennej środowiskowej akurat nie ma i tu pojawia się jedynie dla uproszczenia zapisu. Można ją stworzyć samodzielnie jeśli często korzysta się z konsoli do odwołania do narzędzi dostarczonych z Android SDK. W moim przypadku będzie to dla systemu Windows:
d:\Program Files\Android
zaś dla systemu Linux:
/home/eloar/lib/Android
Zanim podam ścieżkę dwa słowa wyjaśnienia. Po pierwsze SDK Android dostarcza platformy. Odpowiadają one wersjom, ale numerowane są prościej. W tej chwili (20-07-2011) najnowsza platforma ma numer 13. To dość istotne, bo zasoby takie jak ikony są dostarczane z każdą platformą i z każdą platformą są rozwijane. Po drugie ikony są umieszczone w folderze z masą innych grafik. Grafiki w większości na typy podzielone są według prefiksów. Dla ikon ten prefiks to ic_. Po odnalezieniu właściwego folderu wystarczy odszukać pliki o tym prefiksie.
Ikony razem z innymi grafikami znajdziemy w folderze:
%android_sdk%\plarforms\android-X\data\res\drawable-hdpi
dla najwyższej rozdzielczości.%android_sdk%\plarforms\android-X\data\res\drawable-mdpi
dla średniej rozdzielczości.%android_sdk%\plarforms\android-X\data\res\drawable-ldpi
dla najniższej rozdzielczości.android-X identyfikuje konkretną platformę. Za X wystarczy podstawić liczbę. Otwierając folder platforms można szybko przekonać się jakie platformy zostały razem z SDK zainstalowane w systemie.
Wytyczne na temat tworzenia własnych ikon można znaleźć w Dev Guide. Bez obaw, te wytyczne nie dotyczą ikony identyfikującej aplikację. Pomagają one stworzyć proste i ładne, a za razem bardzo funkcjonalne ikony, które nie będą szpecić i będą czytelne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz